poniedziałek, 4 lipca 2016

#1 Seria: After

Tytuł: After. Już nie wiem kim bez ciebie jestem

Autor: Anna Todd

Tom: 2

Cykl: After

Wydawnictwo: Miedzy Słowami

Liczba stron: 758

Data wydania: 6 kwietnia 2015











Tytuł: After. Ocal mnie

Autor: Anna Todd

Tom: 3

Cykl: After

Wydawnictwo: Między Słowami

Data wydania: 15 czerwca 2015











Tytuł: After. Bez siebie nie przetrwamy

Autor: Anna Todd

Cykl: After

Tom: 4

Wydawnictwo: Między Słowami

Data wydania: 24 sierpnia 2015












"- To, że nie potrafi cię kochać tak, jak ty chcesz, nie znaczy, że nie kocha się ze wszystkich sił - mówi."



Przeczytałam kolejne części. Przeczytałam. No, ale cóż na pewno nie wrócę do tej serii. 



"Jeśli książka na ciebie nie oddziałuje, nawet w najmniejszym stopniu, to nie czytasz odpowiedniej książki."



Głównymi tematami serii After jest wybaczenie. Mamy do czynienia z dwoma różnymi światami, dwoma różnymi osobami tak bardzo do siebie nie pasujących.  Dwoje ludzi którzy na pozór w ogóle do siebie nie pasują, a jednak połączyła ich miłość. 
A także walka, Hardin chce się zmienić, lecz w każdym tomie zostaje wystawiony na próbę. 



"Jesteś zepsuty, Hardin, a ja nie potrafię cię naprawić."



Przez całą kontynuację serii obserwujemy złoty i upadki głównych bohaterów. Ich kłótnie, miłość i codzienne w zmagania z codziennością. Pierwszy tom był naprawdę niesamowity. I pojawiają się kolejny, kolejny i miałam wrażenie, że autorka pisała, żeby tylko pisać...



"Najlepsze w czytaniu jest to, że uciekasz ze swojego życia, możesz przeżyć setki, a nawet tysiące innych żyć."


Serii nie polecam osobom którzy mają dość czytania książek opartych na powtarzającym się schemacie. Ze względu na to że może być to nużące wręcz drażliwe. 



"Nie wiem, jak długo jeszcze zdołam utrzymać się na powierzchni, walcząc z falą przypływu, którą nazywamy związkiem."


sobota, 1 sierpnia 2015

Wojna, Powstanie Warszawskie....

Dzisiaj chciałam przedstawić kilka książek i filmów. które zapewnie znacie.



1. Miasto 44 - książka i film.


Reżyseria: Jan Komasa
Scenariusz: Jan Komasa
Premiera: 19 września 2014


Miłość dwojga młodych ludzi zostaje wystawiona na próbę, gdy 1 sierpnia 1944 wybucha Powstanie Warszawskie.


Najpierw oglądałam film, który był dziwny. Może nie sam film, a jego bohaterowie. Jakoś nie mogłam się z nimi utożsamić. Nie mam pojęcia dlaczego. "Miasto 44" nie specjalnie do mnie przemawia, Może próbowali za bardzo go unowocześnić? Albo po prostu jest dla młodszej widowni? Nie wiem. 






Autor: Marcin Mastalerz
Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania: wrzesień 2014



W tym przypadku mamy do czynienia z książką opartą na filmie. Książka mnie nie zainteresowała. Może przyczyną jest to, że zaraz po obejrzenie filmu chwyciłam za książkę. Albo dlatego, że to nie jest Książka na faktach. Nie mamy autentycznych wspomnień, przeżyć









2. Powstanie warszawskie - film


Reżyseria: Jan Komasa
Scenariusz: Joanna Pawluśkiewicz, Jan Ołdakowski, Piotr C. Śliwowski
Premiera: 9 maja 2014

Film fabularny w całości złożony z dokumentalnych materiałów archiwalnych nagranych przez dwóch młodych reporterów w sierpniu 1944 roku. 


Film naprawdę warty obejrzenia. Ze względu na to, że widzimy prawdziwy obraz życia i prawdziwych ludzi. 







3. Złodziejka książek - książka i film




Reżyseria: Brian Percival
Scenariusz: Michael Petroni
Premiera: 31 stycznia 2014

Czasy II wojny światowej. Mała Niemka trafia do rodziny zastępczej. Pocieszenie znajduje w czytaniu skradzionych książek.



Film zły nie był, ale jak to ekranizacja....







Autor: Markus Zusak
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia




Książka bardzo mi się podobała. Jest niepowtarzalna z przepiękną historią. A także jest to książka o książce. Brak mi słów, żeby opisać jak bardzo  jest warta uwagi.











4. Chłopiec w pasiastej piżamie - książka i film


Reżyseria: Mark Herman
Scenariusz: Mark Herman
Premiera: 28 sierpnia 2008


8-letni syn niemieckiego oficera SS zaprzyjaźnia się z żydowskim chłopcem przebywającym w obozie.


Ekranizacja na podstawie książki o tym samym tytule, jak dla mnie warta obejrzenia. 











Autor: John Boyne
Wydawnictwo: Replika





Historia przedstawiona w książce była wzruszająca i wstrząsająca. Książkę czytałam wiele lat temu i do dzisiaj pamiętam jej historię. Prawdziwa przyjaźń między dziećmi, której od początku towarzyszyły trudności i te okrutne zakończenie.









5. "Dziewczyny z Powstania" i "Dziewczyny wojenne" 





















"Dziewczyny z Powstania" o tej książce już pisałam. Recenzja tutaj.
"Dziewczyny wojenne" także czytałam i chce sięgnąć po inne książki serii - Prawdziwe historie.

6. Lektury szkolne























A wy jakie znacie filmy lub książki? Może akurat będą takie których nie znam, a sa warte uwagi.



środa, 29 lipca 2015

#20 Jenny Downham -.Zanim umrę





Tytuł: Zanim umrę

Autor: Jenny Downham

Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Liczba stron: 272

Data wydania: kwiecień 2009









"Nie chcę umierać. Za krótko byłam kochana."



Wzruszająca historia o życiu i umieraniu.
Książka, którą naprawdę warto przeczytać.  Może faktycznie na początku główna bohaterka jest irytująca, wręcz nieznośna, ale wybaczyłam jej takie zachowanie. Zresztą jakbym mogła jej nie wybaczyć. 
Ile ludzi wie, że za kilka miesięcy, wręcz dni może umrzeć? 
I  właśnie o tym jest ta książka. Przedstawia historię dziewczyny, która zmaga się z chorobą i uczy się jak to wszystko zaakceptować i żyć na nowo.  



"Ludzie nie zawsze mogą nam ofiarować to, czego chcemy."



Tessa postanawia zrobić listę dziesięciu rzeczy, które chce zrobić przed śmiercią. Myślę, że dzięki tej liście główna bohaterka przechodzi metaforę i zaczyna zwracać uwagę na ludzi i ich uczucia.     




"Umrę tak jak chcę. To moja choroba, moje śmierć i mój wybór."





Nie będę rozpisywać się jaka ta książka jest cudowna, bo nie widzę takiej potrzeby. Polecam książkę wszystkim, którzy czytają historię, które mogą przdarzyć się każdemu.
Historię , które potrafią wzruszać i wywoływać silne emocje
Polecam osobą o naprawdę mocnych nerwach i takich, którzy nie wstydzą się swoich łez.   




"- Kocham cię.

Słowa jak dwie krople krwi spadające na śnieg."

czwartek, 23 lipca 2015

Książka vs serial, czyli Pretty Little Liars

Źródło: filmweb



"Wciąż tu jestem, suki. 
I wiem o wszystkim. A."






Tytuł: Pretty Little Liars. Kłamczuchy

Autor: Sara Shepard

Tom: 1

Cykl: Pretty Little Liars

Wydawnictwo : Otwarte

Data wydania: 22 sierpnia 2011







Alison, szkolna gwiazda, znika w niewyjaśnionych okolicznościach. 
Po jakimś czasie jej przyjaciółki: Emily, Aria, Spencer i Hanna, zaczynają otrzymywać niepokojące SMS-y. Ktoś zna sekrety, które chciały pogrzebać wraz z pamięcią o Ali.  


Źródło: filmweb



Twórca: I. Marlene King


Gatunek: Dramat, Thriller
















Główne bohaterki:


Źródło: filmweb




 Troian Bellisario jako Spencer Hastings







Źródło: filmweb


Lucy Hale jako Aria Montgomery

Źródło: filmweb
Źródło: filmweb



Shay Mitchell jako Emily Fields









Ashley Benson jako Hanna Marin






Sasha Pieterse jako Alison DiLaurentis













Rok po zaginięciu Alison jej przyjaciółki zaczyna prześladować tajemnicze "A".








"Nigdy nie ufaj pięknej dziewczynie z brzydkim sekretem."  




W Rosewood wszystko może się zdarzyć. 
Poznajemy grupkę przyjaciółek. Wszyscy je znają.  Przepraszam wszyscy znają Alison.
Zresztą kto jej nie zna. Każda z nich wyróżnia się charakterem i wyglądem.
 Łączy je tylko jedno.... tejemnice
Sekrety, które nigdy nie powinny ujrzeć światła dziennego. I wszystko się zmienia gdy Alison znika, a przyjaciółki od siebie się oddalają. 




Źródło: filweb

"Jestem wszędzie, a wkrótce ciebie nie będzie nigdzie"  




Może zaczne od tego, ze przeczytałam 7 tomów serii

 i jestem aktualnie w 6 sezonie serialu. 


I ogólnie patrząc na całość serial nie ma nic wspólnego z książką oprócz:

imion bohaterów (Caleb Rivers występuje tylko w serialu )
Ogólna treść książki - zaginiecie Alison i tajemnicze
sms-y
I tylko tyle ;)



"Trzy osoby mogą dochować tajemnicy, jeśli dwie z nich nie żyją".


Najpierw zaczęłam oglądać serial, a dopiero później zaczęłam czytać serie. Dlatego miałam straszny problem przejscia ze świata serialu do świata książki. Strasznie dużo jest rzeczy, które się różnią. Inni bohaterowie giną, całkiem inne są wydarzenia, losy bohaterów. I dlatego w którymś momencie miałam taki mętlik w głowie, że przestałam i czytać i ogladać.


"Jeśli kłamstwo byłoby przestępstwem,
 wszystkie byłybyśmy w więzieniu."



Pomysł trzba przyznać, że był oryginalny. 
Mamy zaginięcie dziewczyny, tajemnicze sms-y i 
masę sekretów.
Ale jak długo ma to trwać.

15 tomów to nie za dużo.
Mam nadzieje, że wiecej nie bedzie.
6 sezonów. Jeszcze jeden i oszaleje.


"Nie znałaś mnie nawet wtedy, kiedy 

mnie znałaś."


Źródło: filmweb

    Dobra rozumiem fajny pomysł, ale jak długo można szukać A. Mamy taką sytuacje, że wiemy kim jest A. został złapany i aresztowany, albo zabity. Wszystko wraca do normy, a tu jednak okazuje sie, że A. Jednak dalej jest. Jeden raz. Drugi raz. Trzeci raz...... I co będziemy to tak ciągnąć w nieskończoność ;) Nie chce się śmiać, ale ludzi nam zabraknie.




    "Rozpoczyna się sezon na kłamczuchy, a 

    ja zaczynam polowanie."



      Od początku serialu i książki chce wiedzieć kim jest A. Kilka razy trafiłam, ale okazało się, że jednak nie. Więc jak na razie mnie to trochę irytuje, ale poczekam. Na początku miałam wrażenie, że ten serial jest trochę dziwny. Napisali, że to thriller i jakoś tak nie czuje tego. 
      Mamy zabójstwa, porwania, spiski i straszne sytuacje. I właśnie będe się czepiać tych strasznych sytuacji.


      Po co tam idziesz jak zaraz Ci się coś stanie. Stój, gdzie idziesz. A ty jej nie zostawiaj, No i po co tak krzyczysz przecież Cię ostrzegałam. Trzeba było mnie słuchać.



      Tego typu zdanie praktycznie nie opuszczało mnie w każdym lub co drugi odcinek. Ok może przesadzam, ale właśnie przez takie głupie zachowanie ten serial ma 6 sezonów i aż tyle wątków.

      "Chłopcy bawią się zabawkami, 

      dziewczyny bawią się chłopakami."



      I serial i książka charakteryzują się tym, że przy rozwiązywaniu danego sekretu mamy jeszcze wiecej sekretów i tajemnic. Przyznam się, że nie pamiętam szczegółowo o czym były poprzednie sezony i zrobiłam przerwe od książki (chyba z 4 miesiace już bedzie) i nie pamietam jak sie skończyła i co tam sie działo. 
               



      "Alison, byłaś najlepszą przyjaciółką, jaką

       kiedykolwiek miałam, ale także

       najgorszym wrogiem."



      Serial polecam wszystkim tym osobą, które maja duzo czasu, energii i cierpliwości.
      Cykl: Pretty Little Liars także polecam, ale jeśli o mnie chodzi to ma za dużo tomów......


        "Lepiej zacznij uważać na to, co się dzieje 

        za twoimi plecami, ponieważ robisz sobie 

        wielu wrogów, a w Rosewood zdziry są 

        zakopywane."

          niedziela, 19 lipca 2015

          #19 Anna Todd - After. Płomień pod moją skórą (tom 1)

          Tytuł: After. Płomień pod moją skórą

          Autor: Anna Todd

          Tom: 1

          Cykl: After

          Wydawnictwo: Znak

          Liczna stron: 632

          Data wydania: 26 stycznia 2015









          "-Przy tobie...przy tobie chcę stać się dobry, dla ciebie...Chcę być dobry dla ciebie."




          Przeglądam blogi. After. After. After......
          Dobra przeczytam, spróbujemy. I okazało się, że dobrze zrobiłam. 
          A przerwa od fantastyki tez dobrze mi zrobiła. Po prostu od czasu do czasu trzeba wrócić do rzeczywistego świata bez magii i potworów i
           przeczytać coś innego.




          "Wiesz,kim według mnie stajesz się, gdy jesteś ze mną? Przesuwa palcem po lini mojej szczęki. Z trudem zachowuję koncentrację.
          -Kim?
          -Sobą.Myślę, że to właśnie prawdziwa ty,ale jesteś zbyt zajęta tym, co wszyscy inni o tobie myślą,żeby to dostrzec."



          Poznajemy główna bohaterkę Tessę, która otacza się idealnie poukładanym życiem. Chłopak, szkoła, chęć podjęcia pracy. 
          Wszystko zaplanowane i przemyślane.

          Ale jak to w życiu nic nie jest idealne. 
          Wszystko nagle wywraca się o 360 stopni, 
          gdy w jej życiu pojawia się Hardin. 

          Dwa światy. Dwa życia. I miłość. 


          "On jest jak obiekt, którego nic nie może poruszyć, a ona jak siła, której nic nie jest w stanie zatrzymać. To mogłaby być niezła walka. Podświadomość kusi, żebym wzięła torbę popcornu i usiadła w pierwszym rzędzie popatrzeć."




          Książkę czyta się szybko. Zostawiłam inne książki i skupiłam się tylko na tej. 

          Czy sięgnęłabym po nią jakbym zobaczyła tylko okładkę? 

          Raczej nie, Nie będę ukrywać, okładka jest trochę dziwna. Kolor może być, ale nie lubię okładek na których są wielki litery i nic poza tym. 
          Jakoś chmury nie robią na mnie żadnego wrażenia. 

          A co do ilości stron. Raczej nie zmniejszyłabym. 
          Było idealnie, a treść nie zanudzała. Coś się zawsze działo. 
          Język prosty, wiec tez nie mam zastrzeżeń.

            




          "Nie denerwuj się, nie przywiozłem cię tutaj,żeby cię zabić."



          Do czego mam zastrzeżenia? Do treści książki. 

          Bardzo podobał mi się napływ emocji. Dużo, dużo, dużo uczuć. Ale...  relacje od początku miedzy głównymi bohaterami są dziwne, a w połowie książki są jeszcze dziwniejsze. Miałam wrażenie, że Hardin ma coś nie tak z głową. 
          Raz jest miły i czuły, a za chwile agresywny i zamknięty w sobie,

          Przez całą książkę zastanawiałam się. O co chodzi?
           Jaką niespodziankę przyszykowała autorka? 

           I jestem przy końcówce i szok. Zaskoczyli mnie.
          Takiego zakończenie w życiu bym się nie spodziewała. 
          Dlatego daje wielki plus, bo zakończenie daje mi ogólny obraz na całość. 
          Uzyskałam odpowiedzi na nurtujące pytania


          "Hardin jest jak narkotyk; za każdym razem gdy go spróbuję, pragnę więcej i więcej. Pochłania moje myśli i nawiedza sny.”


          Od początku do książki nie nastawiałam się, 
          że to będzie rewelacja, coś nowego. 
          Raczej dużo szumu i nic poza tym. 


          Zostałam pozytywnie zaskoczona. Choć bohaterowie co chwile się kłócą, krzyczą na siebie jest w tym wszystkim coś co sprawia, ze chcemy dalej czytać. Może to przez emocje. 

          I ogłaszam tą parę za najbardziej wyróżniającą się z pośród innych przez te grzmoty, które szaleją im nad głowami. Burza nie do powstrzymania.