sobota, 1 sierpnia 2015

Wojna, Powstanie Warszawskie....

Dzisiaj chciałam przedstawić kilka książek i filmów. które zapewnie znacie.



1. Miasto 44 - książka i film.


Reżyseria: Jan Komasa
Scenariusz: Jan Komasa
Premiera: 19 września 2014


Miłość dwojga młodych ludzi zostaje wystawiona na próbę, gdy 1 sierpnia 1944 wybucha Powstanie Warszawskie.


Najpierw oglądałam film, który był dziwny. Może nie sam film, a jego bohaterowie. Jakoś nie mogłam się z nimi utożsamić. Nie mam pojęcia dlaczego. "Miasto 44" nie specjalnie do mnie przemawia, Może próbowali za bardzo go unowocześnić? Albo po prostu jest dla młodszej widowni? Nie wiem. 






Autor: Marcin Mastalerz
Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania: wrzesień 2014



W tym przypadku mamy do czynienia z książką opartą na filmie. Książka mnie nie zainteresowała. Może przyczyną jest to, że zaraz po obejrzenie filmu chwyciłam za książkę. Albo dlatego, że to nie jest Książka na faktach. Nie mamy autentycznych wspomnień, przeżyć









2. Powstanie warszawskie - film


Reżyseria: Jan Komasa
Scenariusz: Joanna Pawluśkiewicz, Jan Ołdakowski, Piotr C. Śliwowski
Premiera: 9 maja 2014

Film fabularny w całości złożony z dokumentalnych materiałów archiwalnych nagranych przez dwóch młodych reporterów w sierpniu 1944 roku. 


Film naprawdę warty obejrzenia. Ze względu na to, że widzimy prawdziwy obraz życia i prawdziwych ludzi. 







3. Złodziejka książek - książka i film




Reżyseria: Brian Percival
Scenariusz: Michael Petroni
Premiera: 31 stycznia 2014

Czasy II wojny światowej. Mała Niemka trafia do rodziny zastępczej. Pocieszenie znajduje w czytaniu skradzionych książek.



Film zły nie był, ale jak to ekranizacja....







Autor: Markus Zusak
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia




Książka bardzo mi się podobała. Jest niepowtarzalna z przepiękną historią. A także jest to książka o książce. Brak mi słów, żeby opisać jak bardzo  jest warta uwagi.











4. Chłopiec w pasiastej piżamie - książka i film


Reżyseria: Mark Herman
Scenariusz: Mark Herman
Premiera: 28 sierpnia 2008


8-letni syn niemieckiego oficera SS zaprzyjaźnia się z żydowskim chłopcem przebywającym w obozie.


Ekranizacja na podstawie książki o tym samym tytule, jak dla mnie warta obejrzenia. 











Autor: John Boyne
Wydawnictwo: Replika





Historia przedstawiona w książce była wzruszająca i wstrząsająca. Książkę czytałam wiele lat temu i do dzisiaj pamiętam jej historię. Prawdziwa przyjaźń między dziećmi, której od początku towarzyszyły trudności i te okrutne zakończenie.









5. "Dziewczyny z Powstania" i "Dziewczyny wojenne" 





















"Dziewczyny z Powstania" o tej książce już pisałam. Recenzja tutaj.
"Dziewczyny wojenne" także czytałam i chce sięgnąć po inne książki serii - Prawdziwe historie.

6. Lektury szkolne























A wy jakie znacie filmy lub książki? Może akurat będą takie których nie znam, a sa warte uwagi.



2 komentarze:

  1. Uwielbiam Miasto 44 - byłam na premierze w kinie z klasą, później oglądałam w domu raz jeszcze i na prezent od chłopaka dostałam książkę <3
    Chłopiec w pasiastej piżamie - oglądałam niejednokrotnie i bardzo mi się podobał, wzrusza i to bardzo.


    Pozdrawiam - tylkomagiaslowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zwróciłaś moją uwagę na "Chłopca w pasiastej piżamie". Już czuję, że jest to mega wzruszająca książka, zwłaszcza, że napisałaś o okrutnym zakończeniu... W temacie wojennych wspomnień polecam bardzo "Obietnicę. Historię, którą napisało życie" Aleksandra Paśnika - o tym, jak wnuczek wyrusza na Syberię śladami dziadków; "Zieloną sukienkę" - również o współczesnej podróży do Rosji śladami babci oraz wszelkie książki Danuty Brzosko-Mędryk, która w czasie wojny przebywała na Majdanku. Ma genialny styl pisania.

    OdpowiedzUsuń