poniedziałek, 13 lipca 2015

#1 Top 10

1. Najlepsza para książkowa:



Hazel i Augustus 
"Gwiazd naszych wina" John Green


Ta para jest po prostu jedyna i niepowtarzalna, wzruszająca i nieważne, czy ją znamy z książki czy z filmu.









Cztery (Tobias) i Tris 

"Niezgodna" Veronica Roth



Niezgodna była moją drugą trylogią, którą przeczytałam. Podoba mi się jakie metamorfozy przechodzą bohaterowie. Ich walka ze systemem i siła. Są dla siebie wszystkim







Dobra wiem wybrałam fatalne pary (wtajemniczeni wiedzą o co chodzi). I cóż to za zbieg okoliczności mamy dwóch aktorów grających w tych samych filmach ("Gwiazd naszych wina", "Niezgodna", "Zbuntowana") 
i łączy ich miłość ;) 


2. Ulubione główne bohaterki:





Katniss Everdeen

„Igrzyska śmierci” Suzanne Collins


Źródło:  Filmweb



Nadzieja społeczeństwa,
Kochamy za odwagę i honor,
Niezwykle oddana rodzinie, 
Po prostu... dziewczyna igrająca z ogniem.







Dlaczego akurat ona? Ponieważ "Igrzyska śmierci" były moją pierwszą trylogią dystopijną jaką przeczytałam i która mi się spodobała od początku do końca. A główna bohaterka jest po prostu genialna.







Celaena Sardothien 

"Szklany tron" Sarah J. Mass



Najsłynniejsza zabójczyni.
Piękna i odważna.
Oryginalny charakter.
I do tego cięty język. 

Jak jej nie lubić ;)





"Mam mózg po to,aby osądzać i budować opinie."










Allie Sheridan

 "Wybrani" C.J. Daugherty



Bunt. Kłopoty. Lęk. Walka.
Niepewność. Przyjaźń.
Nocna szkoła. 



Podczas czytania książki obserwujemy metamorfozę bohaterki. Ze spokojnej dziewczynki przeistacza się w buntowniczą i niezależna nastolatkę. Przez takie zachowanie po raz kolejny wyrzucają ją ze szkoły. Gdy trafia do do elitarnej szkoły z internatem wszystko się zmienia. 










Rose Hathaway

„Akademia Wampirów”

Richelle Mead






Pewna siebie. Utalentowana.
Zdeterminowana. Pyskata.

Cudowna dampirzyca.







3. Ulubione postacie męskie:






Jace Wayland - Dary Anioła

Dlaczego? Bo to Jace ;)





"Chłopiec już nigdy więcej nie płakał i nigdy nie zapomniał tego, czego się nauczył: że kochać to niszczyć i
 że być kochanym to znaczy być zniszczonym"






Jaskier (Jullian Alfred Pankratz de Lettenhowe) z Wiedźmina
Andrzej Sapkowski


Jego po prostu nie da się nie lubić. Uwielbiam jego poczucie humoru i dusze artysty.



"Wiadomym jest mi, że masz lat blisko czterdzieści, 
wyglądasz na blisko trzydzieści, wyobrażasz sobie,
 że masz nieco ponad dwadzieścia,
a postępujesz tak jakbyś miał niecałe dziesięć."



















4. Postacie, których nie lubię w książce:



Źródło: filmweb

Peeta - "Igrzyska Śmierci"


Przykro mi, ale on jest denerwujący, irytujący. Jemu mówię nie. Nie chodzi o to, że był złym bohaterem. Był jak najbardziej w porządku tylko nie miał tego czegoś. 







Dimitr Belikov - "Akademia Wampirów"

Nie lubię go. 
Na dobrą sprawę nawet nie wiem za co.
 Od samego początku nie przypadł 
mi do gustu. 






5. Seriale na podstawie książek, które oglądam:




Gra o tron


Niestety dopiero od niedawna oglądam serial. Jestem w połowie 1 sezonu i żałuje, że dopiero teraz. Ale nadrobię ;)


Źródło: filmweb

Źródło: filmweb
Źródło: filmweb





Ptaki ciernistych krzewów


Uwielbiam ten miniserial (5 odcinków, w TV wyświetlają 10). Cudowne widoki (krajobraz Australii), a głównym tematem jest zakazana miłość. Musiałam, po prostu musiałam kupić książkę, nie było w bibliotece :( I będę ja czytać, więc na pewno pojawi się recenzja.


Śliczna okładka
Źródło: filmweb






Źródło: filmweb
Północ i Południe

Kolejny miniserial, który oglądam. Książkę już przeczytałam i dużo, dużo rzeczy się różni, ale aż tak to nie przeszkadza.









Korzenie

Tak ten też oglądam miniserial ;) Momentami jest straszny, ale pokazuje to co się działo z niewolnikami z Afryki, którzy przypłynęli do Ameryki. Głównym bohaterem jest Kunta Kinte, który stał się moim ulubieńcem.










Źródło: filmweb
Pretty Little Liars 

Aktualnie jestem przy 17 odcinku 5 serii i pogubiłam się ;) Nie rozumiem tego jak na razie jest 6 sezonów (chyba), a one dalej nie widzą kim jest A. Ile jeszcze nawet nie odcinków tylko sezonów muszę poświecić, żeby się tego dowiedzieć.   


Źródło: filmweb

















6. Ulubiony trójkąt miłosny:



"Wybrani" - C. J. Daugherty


Carter - Allie - Syllvian




To był chyba pierwszy trójkąt miłosny, który mi się podoba. 
Mamy rywalizacje, łzy, rozczarowania i miłość. 
No właśnie tylko który stanie się tym wybranym?
Przeczytałam 4 tomy i został mi ostatni. 
I w końcu się dowiem z kim będzie Allie.






7. Trylogie\Dystopie w których dalsze 
części były nudne:








Dotyk Julii - Tehereh Mafi

Rywalki - Kiera Cass   
                                                                  
Więzień labiryntu - James Dashner

Dellirium - Lauren Oliver







Wszystkie te książki łączy to samo.
Pierwszy tom był wspaniały, za to dwa 
pozostałe nudne i przewidywane.

8. Książki o wielu tomach, które czytam/czytałam:








Jutro (7 tomów) - John Marsden

Dary Anioła (6 tomów) - Cassandra Clare

Pretty Little Liars - Sara Shepard 
(dużo tomów chyba z 15 ale będzie więcej)

Akademia Wampirów - Richelle Mead

Pamiętniki wampirów - L. J. Smith 
Nie skończyłam i nie chce skończyć

Gone Zniknęli - Michael Grant



9. Książki, które wzruszają:









"Oskar i pani Róża" - Éric-Emmanuel Schmitt
"Listy do Boga" - John PerryPatrick Doughtie
"Mały Książę" - Antoine de Saint - Exupery
"Gwiazd naszych wina" - John Green
"Chłopcy z Placu Broni" Ferenc Molnár


10. Inne książki, które polecam:










Gra o tron (tom 1) - George R.R. Martin






Książki Jodi Picoult: 
- "W imię miłości"
- "W naszym domu"
- "Bez mojej zgody"
- "Linia życia" 
- "Krucha jak lód"













Mitch Albom - "Zaklinacz czasu"  
                       - "Pięć osób, które spotykamy w niebie" 











3 komentarze:

  1. Wymieniłaś same świetne książki wiele z nich czytałam. Tez lubię bohaterkę z "Szklanego tronu". Jedyne co mi się z tego nie podoba to "Wybrani" mam dość tego i nie lubię tej trylogii.
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Katniss i Peetę, a Wybrani to jedna z moich ulubionych serii :) A co do PLL - nigdy nie bylam zbyt cierpliwa do seriali, skonczylam oglądać po trzecim odcinku :)
    Pozdrawiam
    withcoffeeandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę kilka podobieństw do moich ewentualnych odpowiedzi, ale ja wciąż nie mam chyba ulubionej bohaterki :D

    OdpowiedzUsuń