sobota, 18 lipca 2015

#18 Andrzej Sapkowski - Czas pogardy (tom 2)

Tytuł: Czas pogardy

Autor: Andrzej Sapkowski

Tom: 2

Cykl: Saga o Wiedźminie

Data wydania: 2011

Liczba stron: 320








Jestem zachwyconą kolejnym tomem i już chce czytać następny. A Ciri stała się moja ulubioną małą bohaterką. I jestem na siebie zła. Dlaczego wcześniej nie sięgnęłam po tą serię?

Uwielbiam ten świat jest wykreowany po mistrzowsku. Nie wiem może przesadzam, ale wszystko w tej serii mi się podoba: 
walka, miłość, magia,... wszystko. 



"O miłości wiemy niewiele. Z miłością jest jak z gruszką. 
Gruszka jest słodka i ma kształt. 
Spróbujcie zdefiniować kształt gruszki."



W tym tomie wszyscy spiskują, słychać szepty, coś nadchodzi. 
I w tym wszystkim neutralny Wiedźmin, który nie chce do niczego się mieszać. Interesuje go tylko los Ciri, jej bezpieczeństwo.  

Na początku książka może wydawać się nudna. 
Mamy wiele, bardzo wiele polityki. Czyli nic ciekawego. 
Ale jak zawsze akcja później się przyśpiesza i oczywiście dialogi. Uwielbiam je. I jakbym mogła nie wspomnieć o humorze, którego nie mogło zabraknąć w żadnej części.


"Strzyg, wiwern, endriag i wilkołaków wkrótce nie będzie na świecie. A skurwysyny będą zawsze."


Jedno jest pewne w tej książce jest coś co sprawia, że nie można się oderwać. Nie chce rozstawać się z bohaterami. 

Tak się zastanawiałam. Jest dużo pozycji, serii książek. 
Ale większość jest to literatura angielska albo amerykańska.
 I chyba za mało poświęcam czasu polskim autorom.


"Pomyliłeś niebo z gwiazdami odbitymi nocą na powierzchni stawu."  


Wyszło na to, że nic ciekawego w recenzji nie napisałam. Praktycznie cały czas się powtarzałam i zrobię to jeszcze raz. Książka jest super i polecam ;) 








1 komentarz:

  1. Nie wątpię, że warto przeczytać tę książkę i mam nadzieję, że w najbliższym czasie zabiorę się za powieści Sapkowskiego.

    melomol.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń