czwartek, 2 lipca 2015

#15 Mary Shelley - Frankenstein





Tytuł: Frankenstein


Autor: Mary Shelley

Wydawnictwo: Wydawnictwo Poznańskie

Liczba stron: 224






W książce poznajemy Wiktora Frankensteina jako samotnego rozbitka. Dotarł on na saniach do statku, który utknął wśród wielkich arktycznych lodów. Doktór opowiada swą niezwykłą historię żeglarzowi.



"Jesteśmy istotami nieukształtowanymi i tylko połowicznie wyrobionymi, jeżeli ktoś mądrzejszy, lepszy i bardziej nam miły niż my sami - bo taki właśnie powinien być przyjaciel - nie użyczy nam swej 
pomocy, by udoskonalić naszą słabą i błędną naturę."



 Powieść jest fenomenalna. To nie tylko książka z gatunku horroru, ale historia o samotności i desperacji. Nie będę oceniać powieści ze względu (przede wszystkim), że jest to klasyka horroru i jego początki.



"Bo nic się tak nie przyczynia do uspokojenia umysłu jak zdecydowany cel- najlepszy punkt zaczepienia dla duszy i niczym nie zaślepionego intelektu."



Akcja książki była momentami chaotyczna , czytając pogubiłam się w wydarzeniach. Brak logiki w treści. Miałam też problem z bohaterami, gdy któregoś polubiłam polubiłam to po 10 kartach już znienawidziłam przez co po zakończeniu książki tak naprawdę nie związałam się z postaciami.




"Mam w sobie wielką miłość, której nie potrafisz sobie wyobrazić. Oraz wielki gniew, który zadziwiłby Cię ogromnie. Jeśli nie zaspokoję jednego... 
pogrążę się w drugim."




Odpowiedzmy  sobie szczerze:

Kto z nas zna Frankensteina ?

A teraz podobne pytanie:

Kto zna prawdziwą historię Frankensteina ?



Ja znam tylko tą z filmów. Wielkie monstrum stworzone przez szalonego doktora. Filmy od książki bardzo się różną. Brakuje tego czegoś co znajdziemy tylko w książce. I dla tego sięgnęłam po tą pozycję.



"Życie jest uparte i trzyma się kurczowo ciała, gdy je najwięcej znienawidzisz."




Książka może być ciężka dla czytelnika. Strasznie długie opisy i bardzo mało dialogów, ale pomimo tych wad książka ciekawa i warta przeczytania.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz