wtorek, 23 czerwca 2015

#11 Sarah J. Maas - Szklany tron (tom 1)

Książka przeczytana w ramach  BookAThonu
 21 do 28 czerwca 2015r.


IV. Książka, którą wybrała dla Ciebie inna osoba.






Tytuł: Szklany tron
Tytuł oryginału: Throne of Glass
Autor: Sarah J. Maas
Tom: 1
Cykl: Szklany Tron
Wydawnictwo: Uroboros
Liczba stron: 520
Data wydania: 25 czerwca 2013






"Mam mózg po to,aby osądzać i budować opinie. "


Siedemnastoletnia Celaena Sardothien przez swój fatalny błąd odbywa karę dożywotną jako niewolnik w kopani soli Endovier. Płatna zabójczyni otrzymuje ofertę od następcy tronu. Polega ona na walce na śmierć i życie w turnieju. Wygraną jest tytuł królewskiego zabójcy, a jeśli przegra to nie pozostanie jej nic innego niż czekać na śmierć.


"Tyle książek i ani jednego człowieka,który by po nie sięgnął!"


"Szklany tron" przeczytałam w 3 dni ze względu na to, że książka przyjemna dla czytelnika. Język jest prosty, a zarazem bogaty w słownictwo. Nie ma banalnej treści więc na pewno nie jest to literatura tylko i wyłącznie dla młodszej grupy czytelniczej. 
Dorosły spokojnie bez obaw może po nią sięgnąć.

"Najprawdziwszym złem na świecie są czyny człowieka."



Wielbi
ę główną bohaterkę. Postać kobieca wprawiła mnie w 
zachwyt. Nie pamiętam kiedy po raz ostatni, aż tak spodobała mi się bohaterka. W książce jest ukazana po prostu rewelacyjnie.
Potrafi walczyć, oczarować, zabić i pokochać. Jest niezależna, odważna, pewna siebie, utalentowana, inteligentna i oczytana. 
Dobra koniec tego zachwytu ;) Mam jeden duży minus. 
Dlaczego takie imię? Jak to się czyta?


"Nie będę się bać"



Piękna, piękna, cudowna okładka. Jak najbardziej adekwatna do głównej bohaterki.
A co do samej historii opisanej w książce.
Ciekawa i przemyślana fabuła. Autorka miała naprawdę świetny pomysł i jak najbardziej go nie zmarnowała.
A połączenie kopciuszka i zabójczynię, wprost wybuchowa mieszanka. Interesujące były opisane walki i zmagania bohaterów. I jeszcze tajemnicza zagadka w tle.


"Światło i mrok. Życie i śmierć. Gdzie jest moje miejsce?:


Podsumowując:
książkę polecam wszystkim.


"-Masz straszne blizny-rzekł cicho.
Zabójczyni oparła dłoń na biodrze i podeszła do drzwi garderoby.
-Wszyscy nosimy blizny, Dorian. Jedyna różnica polega na tym, że moje są bardziej widoczne od innych."








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz