środa, 10 czerwca 2015

#3 Lois Lowry: Dawca (tom 1)




Autor: Lois Lowry

Tytuł: Dawca


Cykl: Dawca


Tom: 1


Data wydania: 20 sierpnia 2014


Wydawnictwo: Galeria Książki


Liczba stron: 296














Tutejsze życie jest bardzo uporządkowane, przewidywalne i bezbolesne. Takiego dokonali wyboru.”


O książce dopiero dowiedziałam się jak został nakręcony film, za co mi naprawdę wstyd. Jednakże najpierw postanowiłam przeczytać książkę i dopiero później zobaczyć jej ekranizację. No i okazało się, że to kolejna z wielu książek dystopijnych ;)


Nie mamy odwagi, żeby pozwolić ludziom dokonywać własnych wyborów.”




Nie ból jest najgorszy w posiadaniu wspomnień, ale samotność. Wspomnieniami trzeba się dzielić.”











Bardzo podobała mi się wizja dystopii przedstawiona w książce. Brak pesymizmu, którego bardzo często spotykamy w tego typu książkach. Społeczeństwo nie zmaga się z chorobami, głodem, wojnami, bólem i cierpieniem. To wszystko zostało zabrane. Nikt o nic nie musi się martwić. Co więcej potrzeba? Życie idealne. Każdy chciałby żyć w takim społeczeństwie. Jednak wszystko to są tylko pozory. Macie porządek i ład, to oddajcie nam wolność. Wszyscy jesteście równi, przez co nie macie prawa do głosu, marzeń, uczuć, nie jesteście wyjątkowi. Wszyscy są tacy sami. Nie chcieliście wojny i nienawiści. To my wam zabierzemy rodzinę i miłość.

2 komentarze:

  1. Ja również najpierw słyszałam o filmie, a dopiero potem dowiedziałam się, że jest na podstawie książki. Wśród wielu genialnych książek dystopijnych, ta również wydaje mi się interesująca i z ciekawością ją przeczytam, zwłaszcza, że film nie jest taki zły ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książkę naprawdę polecam, bo różni się od innych powieści tego gatunku. A film jak film. Nie wszystko zostało ujęte i wiele rzeczy zmienili. Pozdrawiam.

      Usuń