poniedziałek, 22 czerwca 2015

#10 Andrzej Sapkowski - Krew Elfów (tom 1)

Tytuł: Krew Elfów

Autor: Andrzej Sapkowski

Wydawnictwo: SuperNowa

Data wydania: 2000

Kategoria: Fantasy/SF


Liczba stron: 295






"Błędy też się dla mnie liczą. Nie wykreślam ich ani z życia, ani z pamięci. I nigdy nie winię za nie innych."


"Krew Elfów" to druga książka, którą przeczytałam z sagi o Wiedźminie i na pewno nie ostatnia. Jednakże nie przeczytałam dodatku "Miecz przeznaczenia" i trochę mi to przeszkadzało, bo nie wiem co tam się dokładnie stało, a "Krew Elfów" jest kontynuacją tamtych wydarzeń.


"Wiadomym jest mi, że masz lat blisko czterdzieści, wyglądasz na blisko trzydzieści, wyobrażasz sobie, że masz nieco ponad dwadzieścia, a postępujesz
tak jakbyś miał niecałe dziesięć."


Bardzo spodobał mi się plan wydarzeń. Wszystko od początku do końca było przemyślane. Brak niedociągnięc. 
To co spotyka bohaterów ma konkretny cel.


"Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich."


Świt wykreowany przez Sapkowskiego jest wprost genialny. Mamy Elfy, Wiedźminy, Czarodziei, magię i walki. 
No tak przyznam się bardzo podobał mi się opis walki , 
która odbyła się pod koniec książki ;)


"Nie drwij z cudzej religii, ani to ładne, ani grzeczne, ani... bezpieczne."


A co najważniejsze akcja. Szybka, nie nużąca akcja. 
Nie ma zbędnych, pobocznych treści. 
Wszystko zwięzłe i trzymające się tematu.


"Pomyliłaś się. Pomyliłaś niebo z gwiazdami odbitymi nocą na powierzchni stawu."


Nie będę rozpisywać, więc krótkie podsumowanie. 

WARTO PRZECZYTAĆ PONIEWAŻ:

Po pierwsze – saga o Wiedźminie jest napisana przez polskiego autora, więc warto znać lub przynajmniej spróbować poznać (nie spodoba się trudno, próbowałeś\łaś). Zresztą Sapkowski jest mistrzem polskiej fantastyki, 
więc czytajmy polskich autorów.

Po drugie – łatwy język, nie ma skomplikowanych słów lub 
za dużej dawki nazw, co mnie męczyło u Tolkiena. 
Chociaż jest w książce specyficzne poczucie humoru, 
które nie każdemu przypadnie do gustu.

Po trzecie – bohaterowie są zróżnicowani i po mistrzowsku wykreowani, a Jaskier jest moim ulubieńcem ;)




"Musimy żyć. Żyć tak, by później nikogo nie musieć prosić o wybaczenie."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz